Řada výrobců automobilů, včetně Hondy, Mazdy, Subaru nebo Toyoty, předvedla v rámci Japan Mobility Show 2023 koncepty sportovních vozů, z nichž mnohé jsou elektrické.
Akce, která byla dříve známá jako Tokyo Motor Show, avšak od roku 2023 je přejmenována na Japan Mobility Show, probíhá od 26. října do 5. listopadu. Jedná se o jednu z nejnabitějších akcí za poslední dobu a automobilky se předhánějí, kdo představí nejlepší koncept (většinou) elektrifikované budoucnosti.
Nissan Hyper Force
Na vzhledu vozu se podílela závodní divize Nismo, která se zaměřuje na výrobu sportovních vozů značky Nissan. Hyper Force je vysoce výkonný sportovní elektromobil, který zajišťuje výkon 1 000 kW (1341 koní). Koncepční vůz je vybaven technologií řízení všech kol Nissan e-4ORCE a volit lze mezi jízdními režimy - závodním (R) a grand touring (GT).
Yamaha Tricera
Něco zcela jiného představila společnost Yamaha. Jde o elektrickou tříkolku s otevřenou střechou. Výrobce o konceptu uvádí, že představuje „vzrušující městskou mobilitu, kde se tělo, mysl a stroj stanou organickým celkem.“ Dvoumístné vozidlo nabízí možnost zatáčet jen přední nápravou, avšak po stisknutí tlačítka také zadním kolem, což zvýší jeho obratnost.
Subaru Sport Mobility Concept
Koncept elektrického sportovního vozu má statný vzhed s výraznými modrými akcenty. Subaru uvedlo, že řidič je schopen „ovládat všechna čtyři kola podle libosti“, což naznačuje určitý stupeň pohonu všech kol a pohon zadních kol. Bohužel šance na to, že se Subaru Sports Mobility dostane do výroby, jsou malé.
Daihatsu Vision Copen
Malý roadster s pohonem zadních kol a motorem, který je schopen provozu na uhlíkově neutrální paliva, jako jsou e-paliva. Podle Daihatsu je Vision Copen navržen tak, aby nabízel maximální radost z jízdy. Očekává se, že Vision Copen se do poloviny dekády promění v novou - třetí generaci modelu Copen, který se ve druhé generaci prodává v Japonsku od poloviny roku 2014.
Mazda Iconic SP
Aerodynamický sportovní vůz možná vypadá trochu jako Miata, avšak Iconic SP je podstatně větší. Koncept je poháněn dvourotorovým rotačním EV systémem, který zvládne fungovat na různá paliva, dokonce i vodík, ale může jezdit i v čistě elektrickém režimu. Kombinovaný výkon činí 370 koní.
Zdroj (včetně fotografií): Automotive news (Hans Greimel), Autocar.co.uk, mazdanews.cz, caranddriver.com, yamaha.com, Nissan