Středně velké a největší SUV francouzské automobilky Peugeot prošlo modernizací a následující rok můžeme očekávat nové stylové vychytávky a nové vybavení.
Peugeot 3008 se na českém trhu prodává od roku 2009. První generace měla blíže k MPV, avšak druhá generace, která přišla v roce 2016, je spíš kompaktní crossover. Jde o model, který slaví prodejní úspěchy nejen u nás, ale i na evropských trzích, dokonce se pyšní titulem Evropské auto roku 2017. V posledních dvou letech patří mezi nejprodávanější středně velká SUV v ČR.
Model Peugeot 5008 je v prodeji od roku 2009 a od roku 2017 ve druhé generaci. Jde o největší SUV v nabídce francouzské automobilky. I tento vůz v současné době patří mezi nejoblíbenější sportovně užitkové vozy na evropském trhu a dosahuje prodejních úspechů i u nás.
Oba modely stojí na shodných základech modulární platformy EMP2, a mají i totožnou příď. To je pravděpodobně důvodem, proč automobilka uvedla modernizovaná provedení obou těchto vozů současně už začátkem roku 2021. Stejná situace nastává i nyní.
Jaké novinky můžeme očekávat v roce 2022?
Oba modely jsou nabízeny v pěti úrovních výbavy, které nesou názvy Active Premium, Allure a Allure Premium, GT a GT Premium. Dva nejvyšší výbavové stupně přichází s řadou vychytávek ve sportovním stylu. Jde například o větší litá kola, sportovní sedadla a kontrastní černou střechu.
Naopak Active Premium, Allure a Allure Premium jsou nyní vybaveny novými lesklými černými kryty zpětných zrcátek, které ladí s novou černou maskou chladiče. Uvnitř zaujme polokožené čalounění sedadel s měděným prošíváním pro verze GT u obou modelů. Oba také standardně přicházejí s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem a 10palcovým informačním a zábavním systémem u výbavového stupně Allure a výše.
V základu je u 3008 pod kapotou 1,2 litrový zážehový tříválec o výkonu 128 koní, který je standardně dodáván se šestistupňovou manuální převodovkou. Následuje stejně výkonný 1,5 litrový vznětový čtyřválec a nabídku doplňuje dvojice plug-in hybridních pohonných jednotek, přičemž obě jsou založeny na stejném zážehovém čtyřválci o objemu 1,6 litru. Nejlevnější verze má jeden elektromotor a maximální výkon 222 koní, zatímco verze s pohonem všech čtyř kol, která je vrcholem řady, získává další motor pro zadní nápravu a má výkon 296 koní. Oba hybridy spolupracují s osmistupňovým automatem.
5008 nabídne stejnou řadu motorů, ale žádný plug-in hybrid zde nenajdeme. Naopak verze GT a GT Premium budou dostupné s výkonnějším dieselovým 2,0 litrovým čtyřválcem, který zajístí výkon 178 koní.
Zajímavé jsou nejnovější jízdní asistenty a bezpečnostní prvky. Například takové noční vidění, které řidičům umožní sledovat chodce a zvířata na přístrojovém panelu až do vzdálenosti 200 m mimo dosah světlometů.