Christian von Koenigsegg pojmenoval nový model po svém otci Jesko
Švédská automobilka slaví 25. výročí výroby značky Koenigsegg na Geneva Motor Show 2019
Na výročí nemohl chybět Jesko Koenigsegg , otec zakladatele firmy Christiana von Koenigsegg, který do poslední chvíle nevěděl, že jeho syn Christian pojmenuje nový model vozu po něm. Tím mu chtěl poděkovat za veškerou podporu a dlouholeté úsilí, které Jesko jemu i značce obětoval.
Model Jesko pokračuje v dlouholeté evoluci od roku 1994 a je v mnoha formách podobný modelu Agera RS. White Car Wrap V porovnání s modelem Agera RS je karbonová karoserie modelu Jesko o 22 mm vyšší a 40 mm delší.
Agera RS
Nový model Jesko má pravděpodobně největší přítlakové křídlo, které se kdy vyrábělo. Měl by mít přítlak v rychlosti 270 km až 1 tunu a i v takových neuvěřitelných číslech pořád vypadá nádherně. Je to o 40 procent více než u Agery RS vehicle wraps.
Kola jsou výjimečně lehká, přední 20-palcový ráfek váží 5,9 kg a zadní 21-palcový 7.7 kg. Jedná se o nejlepší kola, které kdy Koenigsegg nasadil. Celková váha vozu je pouhých 1400 kg.
Střecha vozu není odklápěcí, ale dá se odmontovat. Bohužel kvůli dodržení aerodynamiky nemá vůz úložný prostor pro odmontovanou střechu. Kdyby náhodou začalo pršet, vaše cesta domů bude velmi rychlá, protože srdcem automobilu je twin-turbo motor V8 s 1600 koni.
Sestrou tohoto vozu je Jesko 300, která se namísto soustředění na přítlakovou sílu více upíná k rychlosti a to k 300 miles per hour / tedy cca 483 km/h . Jesko 300 bude mít na rozdíl od Jesko úložný prostor pro střechu. 9 - stupňová převodovka přehazuje rychlosti v milisekundách bez jakéhokoliv čekání nebo nějaké prodlevy synchronizace. Dokonce nabízí dvojkliknutí, kdy vám převodovka nasadí nejnižší možný stupeň pro maximální akceleraci. Je možné například přeskočit z 9. stupně na 4. a vše v jedné sekundě.
Zdroj informaci z předvaděcí akce značky Koenigsegg na Geneva Motor Show 2019