A90 Final Edition je začátkem konce pro současnou generaci Supry. Tato limitovaná edice sportovního kupé určená pro Evropu a Japonsko je zaměřená na závodní okruhy a obejde se bez přípony "GRMN", kterou většina z nás očekávala. Výroba bude omezena na pouhých 300 kusů, přičemž každý vůz bude vybaven řadou vylepšení oproti standardnímu šestiválcovému modelu.
Supra generace A90 byla uvedena na trh počátkem roku 2019 jako pátá iterace vlajkové lodi sportovního kupé Toyoty a sdílí své základy a pohonné ústrojí s roadsterem BMW Z4, vedle kterého jej vyrábí Magna Steyr v Rakousku. Ve své aktuální generaci byla Supra nabízena s výběrem mezi 2,0litrovým čtyřválcem a 3,0litrovým šestiválcem, přičemž oba doplňovala manuální nebo automatická převodovka.
Verze A90 Final Edition, která je celosvětově omezena na pouhých 300 kusů, je založena na špičkovém 3,0litrovém voze, ale s výkonem zvýšeným ze 382 koní na 429 koní. Také točivý moment výrazně stoupl z 500 Nm na 570 Nm.
Toyota neodhalila, co tato zvýšení udělala s akcelerací, ale zvýšení by mělo stačit na to, aby se čas z 0 na 100 km/h snížil pod 4,0 sekundy a ze Supry se stal jeden z dosud nejrychlejších silničních vozů Toyoty.
Nový model, který Toyota nabízí výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou, má samozřejmě i další vylepšení. Final Edition je vybavena nastavitelným podvozkem od společnosti KW, který umožňuje přizpůsobit jízdní vlastnosti vozu individuálním preferencím řidiče. Součástí jsou i výkonnější brzdy Brembo s většími kotouči pro lepší brzdný účinek. Zároveň vůz dostal několik aerodynamických úprav, které zlepšují přítlak a stabilitu při vysokých rychlostech.
Uvnitř se A90 Final Edition může pochlubit sedadly Recaro z uhlíkových vláken, červenými bezpečnostními pásy a spoustou povrchů pokrytých Alcantarou.
Zdroj: Toyota, motor1.com, Autocar.co.uk