Dílčí značka Volkswagen R performance bude plně elektrická do roku 2030, potvrdilo vedení automobilky, s několika EV již v přípravě. Podznačka se připojila k širšímu závazku Volkswagenu Way to Zero, přičemž širší značka se zaměřuje na plně elektrickou řadu pět let po R v roce 2035, kdy bude prodej nových benzinových a naftových vozů v celé Evropě zakázán.
Volkswagen uvedl, že: „postupně přetváří své portfolio, přičemž několik elektrických modelů R je ve fázi plánování“ a dodal: „V současné době posuzujeme různé koncepty a možnosti, ale nabídneme pouze modely R, které splňují naše požadavky. Jedna věc je jistá: budoucnost R je elektrická."
Volkswagen déle dodal, že všechny elektrické modely R budou, stejně jako jejich předchůdci poháněné ICE, využívat technologii získanou z prototypových konceptů, jako je například superrychlý 671bhp ID R, který od roku 2018 drží rekord Pikes Peak. „Celosvětově úspěšné produkty od Volkswagen R jsou součástí tohoto vzrušujícího procesu změn a budou v budoucnosti představovat udržitelnou elektrickou mobilitu.“
Budoucí modely R by proto přijaly připravovanou platformu Scalable Systems Platform (SSP) koncernu Volkswagen, která bude od roku 2026 jediným podvozkem elektromobilu používaným v celé skupině, i když s úpravami zaměřenými na výkon. To však účinně zavírá dveře všem modelům, které získají elektrickou variantu R, zatímco se stále prodávají primárně jako auta ICE, vzhledem k obrovským nákladům, které by to znamenalo pro automobily na různých platformách, které by se měly vyrábět.
Majitelé R EV také získají přístup k exkluzivním možnostem nabíjení. Očekává se, že přijdou ve formě exkluzivního přístupu k nabíječce nebo dotovaných cen. Pro uvedení jakýchkoli elektrických vozů R nebyl stanoven žádný časový rámec, ale vzhledem k tomu, že mnoho z nich je stále ve fázi plánování, vydání v druhé polovině dekády se v současnosti jeví jako nejpravděpodobnější.
Autor: Pavel Chřibek