V roce 2026 chce Volkswagen představit svůj nový projekt Trinity, který by se dle očekávání měl stát novou vlajkovou lodí této automobilky. Má nabídnout autonomní řízení a nový obchodní model, ve kterém si funkce budete moci stahovat z internetu.
Volkswagen si od projektu slibuje hodně. Na první pohled zaujme hlavně futuristickým designem, ale první vyrobené Trinity tak asi vypadat nebude. VW v tuto chvíli mluví o technologii. Bude se jednat o nejmodernější elektromotorový sedan. Postavený bude na platformě Trinity EV. Bude využívat prvky z platformy MEB EV, jen s novými pohonnými jednotkami a softwarem.
Trinity má nabídnout pokročilé asistenční služby. Autonomní řízení úrovně 2 nebo vyšší v roce 2026 a ředitel Volkswagenu Ralf Brandstätter tvrdí, že do roku 2030 by se mohli dostat až na úroveň 4. Více o úrovních autonomního řízení ZDE.
VW chce větší dojezd a rychlejší nabíjení. Plánují, že se auto bude nabíjet tak rychle, jako když tankujete palivo do nádrže. Nemá se však jednat pouze o model Trinity. VW tvrdí, že se v tomto ohledu bude jednat o nový standard. Chtějí také vydat každý rok alespoň jeden nový model elektromobilů. Všechno to vypadá krásně, ale možná až moc. Tyto plány znějí trochu neuvěřitelně, časem určitě zjistíme, jestli Volkswagen říkal pravdu nebo to byly jen plané řeči.
Nový obchodní model radikálně sníží počet variant, ve kterých bude Trinity a pravděpodobně i další elektromobily od Volkswagenu prodávané. Údajně si kupující bude moci vybrat pouze velikost baterie, barvu a kola. Všechny funkce, které budou stát nad základní výbavou by se měly dát za poplatek stáhnout z internetu přes smartphone. Funkce si pak budete moci vypínat a zapínat podle potřeby.
Zatím nebyla stanovena ani žádná orientační cena. Brandstätter tvrdí, že auta s touto technologií chtějí vyrábět a prodávat ve velkém, tedy pro širokou veřejnost. To by pro kupující mohlo znamenat dostupnou cenu.
Kontakt: redakce@auta.cz