Volvo řeší problémy u modelu EX30

Automobilka Volvo pracuje na odstranění řady vážných softwarových problémů u malého elektrického SUV EX30. Závady totiž vedly dokonce až k tomu, že někteří zákazníci vraceli svá auta zpět.

Vydáno 02.07.2024

Majitelé si stěžují na černou centrální obrazovku a nereagující tlačítka, někteří dokonce zmiňují náhodné aktivování nouzových brzdových systémů. Řada vlastníků se o svoje zážitky podělila online, kdy sdíleli třeba i zobrazování nesprávných informací (špatný čas a dojezd), profily vracející se zpět do továrního nastavení a selhávání asistentů řidiče.

U Volva EX30 jde přitom o zásadní problém, protože model silně spoléhá na svůj software, přičemž většina klíčových funkcí, včetně světlometů, vnějších zpětných zrcátek a ovládání klimatizace, je přístupná přes jeho centrální dotykovou obrazovku. Jízda bez funkční obrazovky je v tomto případě v podstatě nemožná.

Svolávací akce, kterou společnost Volvo vyhlásila, se dotkne všech vozů EX30, které dosud sjely z výrobní linky. Konečný počet se vyšplhá až ke 72 tisicům modelů. V reakci na celou situaci Volvo ve svém prohlášení uvedlo: „Uvědomujeme si, že to není to, co od svého vozu zákazníci očekávají, a pracujeme na tom, abychom vše co nejrychleji napravili. Uděláme vše pro minimum nepříjemností našich zákazníků."

Není to poprvé, co má Volvo problémy se softwarem u EX30. Majitelé si už v minulosti stěžovali například na to, že občas během jízdy celý infotainment přejde do jakéhosi testovacího módu.

 

Zdroj: Autocar.co.uk

  

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem