Mladoboleslavská automobilka Škoda uvedla na trh model Favorit v roce 1988.
Více informací... Jde o osobní automobil nižší střední třídy, který má motor umístěn vpředu a je dostupný s pohonem předních kol. Typem karoserie šlo nejprve o pětimístný hatchback, ale v roce 1990 nabídku rozšířilo z něj odvozené kombi, které neslo označení Škoda Forman. Následující rok přišla dvoumístná Škoda Pick-up.
V roce 1991, po tom co automobilku převzal koncern Volkswagen, prošel vůz první modernizací. Výrazný facelift ovšem přišel až v roce 1993 a přinesl změnu tvaru nárazníků, což zlepšilo aerodynamiku vozu, zvětšil se rozchod kol a zvýšila se bezpečnost automobilu díky novým dveřním výztuhám. V nabídce automobilky byla také verze Forman Plus, která vycházela z provedení užitkové verze Forman Praktik. Má zvýšenou střechu s vyvýšeným bílým laminátovým krytem. Jak lze vidět, za dobu produkce byl Favorit k dispozici v několika variantách, stupních výbavy a také v několika limitovaných verzích. Základní výbavový stupeň nese označení L a vyšší verze LS.
Po výše zmiňované modernizaci došlo ke změně značení výbavy na LX, respektive GLX. Na výběr je také z několika motorizací. Nejvýkonnější verze s benzínovým motorem s karburátorem (Jikov 28 - 30 LEKR) dosahovala výkonu 50 kW (68 koní) a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládla za 13 sekund. Vůz byl úspěšný také v závodech rallye.
Výroba Favoritu byla ukončena v roce 1994. Modely Forman a Pick-up se vyráběly o rok déle. Celkem sjelo z výrobní linky 783 167 vozů Favorit, 219 254 kombi Forman a 60 744 zástupců Škody Pick-up.