Japonská automobilka Toyota zahájila prodej modelu Celica v roce 1971. Jde o sportovní automobil, který se během sedmi generací vyráběl jako sedan, liftback, kupé i kabriolet.
Více informací... V roce 1986 došlo ke změně, kdy pohon zadních kol nahradil pohon předních kol. Mezi lety 1986 - 1999 byla také dostupná verze s pohonem všech čtyř kol 4x4.
Několik let jsme tento vůz mohli sledovat také v závodech rally. Španělský jezdec Sainz s ním dokonce dvakrát vyhrál titul mistr světa. Mezi rallyové speciály patří Toyota Celica TCT (Twin Cam Turbo), Toyota Celica GT-Four ST 165, Toyota Celica GT-Four ST 185 a Toyota Celica GT-Four ST 205.
Vůz poháněly benzínové i naftové motorizace. Nejvýkonnější motorizace byla Celica GT-Four (ST205) v letech 1994 - 1999. Tento model byl poháněn 2,0 litrovým čtyřválcovým motorem s turbodmychadlem, který poskytoval maximální výkon 242 koní (178 kW) a točivý moment 304 Nm. Motor spolupracoval s manuální 5stupňovou převodovkou a pohonem všech kol, což umožnilo zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy.
Poslední generace byla uvedena na trh v roce 1999 a nesla označení T230. V roce 2002 byl model Celica oceněn titulem Nejspolehlivější sportovní automobil roku.
Toyota Celica rozměry
délka |
4335 mm |
šířka |
1750 mm |
výška |
1325 mm |
objem kufru |
336 l |
V roce 2006 byla výroba tohoto modelu ukončena. Mezi konkurenční vozy patří například Acura RSX.