Porsche 911 Turbo 2025: Elektrifikace legendy

Aktualizované verze nového Porsche 911 přicházejí rychle za sebou. Kromě Carrery, GTS, T a dokonce i ostrého GT3, ale brzy přijde i Turbo a právě to se podařilo zahlédnout na konfigurátoru německých stránek Porsche.

Vydáno 04.11.2024

Všechny modely 911 generace 992.2 dostanou nové LED světlomety a aktualizovaná zadní světla, a to platí i pro Turbo – alespoň zezadu. Je také jasné, že Turbo dostane nové uspořádání výfukových koncovek a přepracovaný zadní nárazník, který se již podařilo zahlédnout na testovacích vozech. Další změny na novém Turbu budou kopírovat ty, které byly provedeny na dosud aktualizovaných variantách 911. Jde o plně digitální přístrojový panel, nové designy předního nárazníku s aktivní aerodynamikou a vylepšená verze systému aktivního řízení podvozku Porsche PDCC pro vybrané modely.

Možná nejvýznamnější změnou pro nové Turbo bude jeho pohonné ústrojí, které poprvé nabídne hybridní řešení. Zpráva o hybridizaci pochází od Lutze Meschkeho, místopředsedy Porsche, který během telefonického hovoru s investory uvedl, že nový 911 Turbo vstoupí do výroby ve druhé polovině roku 2025 a bude obsahovat bateriovou buňku od výrobce Varta. Stejná společnost je zodpovědná například za výrobu lithium-ionové jednotky používané v novém pohonném ústrojí „T-Hybrid“ v modelu 911 Carrera GTS generace 992.2, který byl uveden na trh již letos v květnu.

Meschke se nerozpovídal o tom, jak bude hybridní technologie integrována do 911 Turbo, ale zdá se velmi pravděpodobné, že každodenní supersport si osvojí podobnou konfiguraci jako 911 Carrera GTS. GTS dříve používal přeplňovaný šestiválec o objemu 3,0 litru, ale ten byl nahrazen zbrusu novým 3,6litrovým šestiválcem s jedním turbodmychadlem. Dva elektromotory k tomu čerpají energii z 1,9kWh lithium-iontové baterie umístěné v přední části vozu.

Kombinovaný výkon GTS T-Hybrid je 533 koní a 610 Nm točivého momentu – nárůst o 60 koní a 40 Nm oproti nehybridnímu předchůdci. Skvělé je, že hybridní systém přidal k celkové hmotnosti vozu pouze 50 kg. Odcházející 911 Turbo má přeplňovaný šestiválec boxer o objemu 3,8 litru, který produkuje 572 koní, zatímco 911 Turbo S zvyšuje tento výkon na 641 koní. Přidání hybridního pohonu jistě povede k tomu, že již tak působivá čísla porostou a výkon se ještě o stupeň nebo dva zvýší.

 

Zdroj (včetně fotografie): Autoexpress.co.uk

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem