Je to už 150 let, co byla v německém městě Neckarsulm otevřena továrna automobilky Audi a v rámci oslav získala skupina stážistů možnost vytvořit elektrický restomod.
12 stážistů si pro svůj projekt vybralo jako základní vůz malý dvoudveřový sedan NSU Prinz 4. Konkrétní model byl vyroben v roce 1971, poháněl ho vzduchem chlazený dvouválec, který byl uložený vzadu a zajišťoval výkon zhruba 30 koní.
Výsledný koncepční vůz získal název Audi EP4, neboli „Electric Prinz 4“ a prošel opravdu kompletní proměnou. Z veterána se spalovacím motorem se stal moderní elektromobil. Dvouválec byl nahrazen elektromotorem, který pochází z Audi e-tron modelový rok 2020. Ten poskytuje výkon 240 koní. Nádrž na palivo byla vyměněna za vysokonapěťovou baterii z plug-in hybridu Audi Q7 TFSIe.
Všechna tato extra síla vyžadovala také určité konstrukční úpravy. Hranatý tvar karoserie zůstal zachován, avšak nová podlaha pochází z modelu Audi A1 a prošla potřebnou úpravou. Kruhové světlomety byly nahrazeny oválnými LED jednotkami a přední nárazník získal splitter. Mnoho elementů je vyrobeno z karbonu a některé, například blatníky, vznikly na 3D tiskárně.
Audi EP4 má karoserii lakovanou odstínem šedé Suzuka Grey s černými detaily v barvě Brillient Black a fosforově žlutozelené Signal Yellow.
Koncept EP4 se neotiskne v žádném budoucím modelu Audi, avšak ukazuje nám vize příští generace designérů a inženýrů německé automobilky.
Zdroj: Audi, Caranddrive.com